Procedura uzyskania numeru budynku


Do wniosku o warunki zabudowy należy dołączyć przede wszystkim mapę zasadniczą opis planowanego sposobu zagospodarowania terenu oraz charakterystyki zabudowy, a także dokumenty potwierdzające dostęp do infrastruktury technicznej. 

Szczegółowy wykaz dokumentów:

  • Wniosek o warunki zabudowy: Wypełniony wniosek zgodnie z wytycznymi urzędu, do pobrania na stronie internetowej lub w Urzędzie Gminy. 
  • Mapa zasadnicza w skali 1:1000, obejmująca teren wniosku oraz jego otoczenie –  2 egzemplarze oryginał + Kopia – 1 egz.
  • Opis planowanego zagospodarowania terenu i charakterystyka zabudowy: Wskazanie jak teren będzie zagospodarowany, jakie będą parametry budynków, np. wysokość, kąt nachylenia dachu. 
  • Wypis z rejestru gruntów: Potwierdzenie stanu prawnego działki. 
  • Dowód wniesienia opłaty skarbowej: Potwierdzenie uiszczenia opłaty za złożenie wniosku –  jeśli dotyczy. 
  • Pełnomocnictwo: Jeżeli wnioskodawcą jest pełnomocnik, należy dołączyć pełnomocnictwo oraz dowód wniesienia opłaty skarbowej za pełnomocnictwo. 
  • Inne dokumenty: W zależności od rodzaju inwestycji i lokalizacji, mogą być wymagane dodatkowe dokumenty, np. decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, umowa o zaopatrzenie w media, dokumenty potwierdzające dostęp do drogi publicznej.